Betere zorg begint met een goed gesprek

'Kijk op mijn zorg'

 

Patiëntgerichtheid laat zich eigenlijk samenvatten in drie woorden: vraag, luister en doe. Vraag wat belangrijk is voor een patiënt, luister hiernaar en doe datgene dat telt voor een patiënt. Hier is binnen ons ziekenhuis het programma Patiëntgerichtheid voor opgezet.

Een onderdeel hiervan is bijvoorbeeld de ‘Kijk op mijn zorg’ reeks, waarin we met willekeurige patiënten in het ziekenhuis in gesprek gaan om te vragen wie zij zijn, wat er door hen heen gaat en waar ze zich zorgen over maken.

Deze verhalen worden als volgt gemaakt:
- we stappen naar een willekeurige kamer waar een patiënt is opgenomen
- we vragen of wij hem of haar een paar vragen mogen stellen over het het hoe en waarom deze persoon in het ziekenhuis ligt, wat hem/haar bezighoudt en hoe hij/zij de zorg ervaart
- we maken er een mooi interview van, inclusief een foto
- we delen, met toestemming van patiënt, de verhalen op social media en de website van MST.nl
 

Contactpersoon: Robin Kwakman
Instelling: MST

 

Kijk op mijn zorg